Egy tiszta perc

2009.11.27. 03:30

Különös a város. Hihetetlen, de kezdem megszeretni. Vagyis már megszerettem. Mert mindig valami olyannal jön, amire nem számítok. Vagy ez nem is a város, hanem az élet? Ma éjjel az volt az érzésem, nem akarja, hogy hazaérjek. Persze nem a rossz értelemben.

Juci születésnapi partiján voltunk. Sok új ember, sok ismeretlen ember, meg néhány régi arc, akiket vagy ismerek vagy nem. És ahhoz képest, hogy "nem maradok sokáig...", most értem vissza a koliba. A portásbácsi úgy gondolta, ne érjem el a buszt éjfélkor, így tovább maradtam. Gyalogoltunk, beszélgettünk, gyalogoltunk, megálltunk, vártunk, gyalogoltunk, megálltunk, köztéren beszélgettünk. Aztán integettünk egy kilencszázhatosnak. Blaháig gyalog szimpatikus ismeretlenekkel, onnan a következő busz, arról elfelejteni leszállni, Jászairól séta a Dévai utcáig, ott pedig integetni a sokadik lekésett éjszakai járatnak és hazasétálni.

Biztos nem vagyok egészen normális. Éjjel nem feltétlenül kellene egyedül mozogni a városban, és mégis. Még élvezem is. Ilyenkor letisztulnak a gondolatok. Közben pedig feldolgozom a tapasztaltakat. Hogy találtam egy embert háromnegyed órára, akivel elbeszélgettem olyan dolgokról, amiről mással nem tudok. Mert vele nem ismerjük egymást. És mert hasonló dolgokat tapasztal meg, csak más köntösbe öltöztetve. Kihasználás, ha meghallgatod valaki monológját, de ő cserébe meghallgat téged? Nem hinném. Szerintem pillanatnyi megkönnyebbülés. És mégsem. Bizonyos szempontból jó tudni, hogy nem vagyok egyedül. De sajnálom is, mert tudom, hogy neki is rossz.

Az én általános (és közhelyes) igazságom, hogy minden okkal történik. Az egész egy nagy katyvasz, de pont ott, pont akkor, pont vele, pont valami miatt rövid időre összeállhatnak a dolgok úgy, hogy megértsük. És akkor egy pillanatig azt érzem, hogy van értelme. Az egésznek. Várni. És közben tovább menni. Mert lehet a kettőt egyszerre is.

A bejegyzés trackback címe:

https://betya.blog.hu/api/trackback/id/tr971555546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása